0
Komen

macam mana mata memandang....


lepas mghrib tadi aku kuar la umah.. nk beli magie.. mase aku lalu kt pekan tu, aku tenampak la sorang pakcik ni... lengkap berkopiah,baju melayu ngn kain pelekat..

alhamdulillah, aku tgk die keluar dari kedai runcit dengan 2 beg plastik.. ni la contoh suami misali.. x lupe tanggungjawab kat rumah..

tapi,aku terkejut betul bile aku nmpak pakcik tu pergi kedai sebelahnye pulak... kedai MAGNUM... kedai nombor ekor.. aku ngan kawan aku mengucap panjang... tak sangga, pakcik yang tadi kami puji last2 buat cam tu.. berjudi terang2 haram disisi agama kita. namun kenapa seseorang yang menampilkan luaran yang baik berkelakuan begitu?.. aku x ley salahkan orang lain, sepatutnya aku kene tegur die dan perbetulkan diri aku juga.. namun, aku sebagai umat Islam, terasa juga la dengan kelakuan pakcik tu..

aku harap kisah ini dapat jadi pengajaran kepada kita untuk menjadi lebih baik...

sekian...
~SiLaLaH bACa (-_*)~

0 comments: